Wójt Gminy Piątnica ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Żłobka Piątuś
I. Nazwa i adres jednostki:
Żłobek Piątuś
ul. Szkolna 35, 18-421 Piątnica Poduchowna
II. Określenie stanowiska urzędniczego:
Dyrektor Żłobka Piątuś
Wymiar czasu pracy: 1/1 etatu
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe.
1. Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe i co najmniej 3 lata doświadczenia w pracy z dziećmi albo co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe oraz 5 lat doświadczenia w pracy z dziećmi;
2) obywatelstwo polskie;
3) rękojmia należytego sprawowania opieki nad dziećmi;
4) nieposzlakowana opinia;
5) kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona;
6) kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
7) kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
8) kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
9) kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104 z późn. zm.);
10) kandydat nie został skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
11) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
2. Wymagania dodatkowe:
1) wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym na dowolnym kierunku, którego program obejmuje zagadnienia związane z opieką nad małym dzieckiem;
2) preferowane kwalifikacje opiekunki/opiekuna dziecięcego, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pedagoga wczesnej edukacji;
3) znajomość przepisów prawa pracy, przepisów BHP i przeciwpożarowych, ochrony danych osobowych, zamówień publicznych, kodeksu pracy;
4) znajomość ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz rozporządzenia w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych dotyczących żłobków i klubów dziecięcych;
5) znajomość kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisów dotyczących finansów publicznych, ustawy o rachunkowości;
6) znajomość zasad zarządzania oraz predyspozycje do realizacji zadań pracodawcy;
7) znajomość zagadnień dotyczących funkcjonowania żłobków samorządowych;
8) znajomość ustawy o pracownikach samorządowych oraz ustawy o samorządzie gminnym.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku dyrektora:
1) kierowanie działalnością żłobka zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem Żłobka Piątuś i reprezentowanie go na zewnątrz;
2) realizacja zadań w zakresie ustawy i opiece nad dziećmi w wieku do 3 lat;
3) ustalenie i zatwierdzenie wewnętrznych regulaminów, procedur, planów działalności żłobka;
4) zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa i właściwej opieki pielęgnacyjnej, opiekuńczej oraz edukacyjno-wychowawczej z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb każdego dziecka;
4) przeprowadzenie procesu rekrutacji dzieci i związanej z tym dokumentacji;
5) pełnienie funkcji pracodawcy wobec pracowników żłobka;
6) właściwe i zgodne z przepisami dysponowanie środkami finansowymi;
7) zarządzanie powierzonym majątkiem i jego należyte zabezpieczenie, w tym przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych;
8) terminowe i rzetelne realizowanie zadań żłobka, w tym prowadzenie sprawozdawczości;
9) budowanie pozytywnego wizerunku jednostki i doskonalenie standardów opieki w żłobku;
10) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych;
11) pozyskiwanie środków zewnętrznych oraz realizowanie programów i projektów na rzecz żłobka;
12) współdziałanie z organem prowadzącym i innymi jednostkami organizacyjnymi oraz instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami w celu realizacji zadań żłobka.
V. Informacja o warunkach pracy na stanowisku urzędniczym:
1) umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy (1/1 etatu) w budynku Żłobka Piątuś, ul. Szkolna 35, 18-421 Piątnica Poduchowna na czas określony, z możliwością zatrudnienia na czas nieokreślony;
2) przewidywany termin zatrudnienia: 5 czerwca 2025 r.;
3) w przypadku osób podejmujących pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas nie dłuższy niż 6 miesięcy;
4) obowiązująca dobowa norma czasu - 8 godzin, a tygodniowo 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy;
5) wynagrodzenie miesięczne płatne z dołu, ustalone na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagrodzenia pracowników samorządowych (Dz. U. z 2024 poz. 1638);
6) praca administracyjno-biurowa;
7) warunki pracy zgodnie z obowiązującymi pracowników samorządowych przepisami powszechnie obowiązującymi (Kodeks pracy, ustawa o pracownikach samorządowych) oraz wewnętrznymi regulaminami;
8) praca przy monitorze ekranowym;
9) oświetlenie naturalne i sztuczne;
10) obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym kontakty bezpośrednie, telefoniczne oraz e-mailowe.
VI. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Nie dotyczy. Żłobek Piątuś, ul. Szkolna 35, 18-421 Piątnica Poduchowna rozpoczyna działalność z dniem 5 czerwca 2025 r.
VII. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do konkursu;
2) życiorys (curriculum vitae) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej, informacje o stażu pracy;
3) kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik nr 1 do ogłoszenia);
4) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe: dyplomy, świadectwa szkolne, zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itp.;
5) inne kserokopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzające spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych;
6) kserokopie świadectw pracy, innych dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe;
7) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
8) oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
9) oświadczenie kandydata stwierdzające, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane za oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
10) oświadczenie kandydata, że nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych, związanych z dysponowaniem środkami publicznymi o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104 z późn. zm.);
11) oświadczenie, że kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
12) oświadczenie kandydata o braku orzeczenia sądu o pozbawieniu, zawieszeniu lub ograniczeniu władzy rodzicielskiej;
13) oświadczenie dotyczące wypełniania obowiązku alimentacyjnego, w przypadku gdy taki został nałożony na podstawie tytuły wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
14) rękojmia należytego sprawowania opieki nad dziećmi w formie oświadczenia;
15) oświadczenie kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
16) oświadczenie o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
17) wymagane klauzule (załącznik nr 2 do ogłoszenia).
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów.
1. Oferty należny składać w zamkniętych kopertach, z podanym na kopercie imieniem, nazwiskiem oraz adresem zwrotnym, z dopiskiem: "Konkurs na stanowisko Dyrektora Żłobka Piątuś", w terminie do dnia 21 maja 2025 r. do godz. 15.00 na adres: Centrum Usług Samorządowych w Piątnicy, ul. Szkolna 29, 18-421 Piątnica Poduchowna. W przypadku ofert przesłanych za pomocą dostawcy usług pocztowych, za termin wpływu należy uważać datę doręczenia przesyłki na adres Centrum Usług Samorządowych w Piątnicy.
2. Oferty, które wpłyną po ww. terminie nie będą rozpatrywane.
3. Nie dopuszcza się składania ofert w formie elektronicznej.
4. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Piątnica.
5. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni pisemnie.
IX. Dodatkowe informacje:
1) Wszystkie oświadczenia muszą posiadać datę i własnoręczny podpis.
2) Wszystkie kserokopie muszą być opatrzone klauzulą: "Potwierdzam za zgodność z oryginałem" oraz muszą posiadać datę i własnoręczny podpis.
3) Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów, II etap - to rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy spełniają wymogi formalne.
4) Kandydaci, którzy zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, poproszeni są o zabranie ze sobą dokumentu tożsamości.
5) Informacja o wyniku konkursu na stanowisko Dyrektora Żłobka Piątuś będzie niezwłocznie opublikowana po przeprowadzonym naborze w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Piątnicy oraz na tablicy ogłoszeń urzędu.
6) Oferty niespełniające wymogów formalnych, niepodpisane, niekompletne, złożone/przesłane po terminie nie będą rozpatrywane. Dokumenty te mogą zostać odebrane przez okres 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wynikach konkursu, a nieodebrane po tym terminie zostaną komisyjnie zniszczone.
7) Dokumenty pozostałych kandydatów nie są odsyłane. Po upływie okresu 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku konkursu, nieodebrane przez kandydatów zostaną komisyjnie zniszczone.
8) Zastrzega się możliwość unieważnienia konkursu.
Wójt Gminy Piątnica
Krzysztof Ryszard Kozicki