Gmina Piątnica z siedzibą w Piątnicy Poduchownej przy ul. Stawiskowskiej 53, 18-421 Piątnica Poduchowna, zaprasza do złożenia propozycji cenowej na: Świadczenie usług audytu wewnętrznego w 2021 r. w Gminie Piątnica
1. Opis sposobu przygotowania propozycji cenowej – oferty:
1.1. ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie,
1.2. na kopercie należy umieścić nazwę i adres zamawiającego, nazwę i adres wykonawcy lub zleceniobiorcy, napis: Oferta na zadanie pn. Świadczenie usług audytu wewnętrznego w 2021 r. w Gminie Piątnica oraz nie otwierać przed 15.02.2021 r. godz. 15.10.
1.3. ceny podane w ofercie mają być wyrażone cyfrowo i słownie,
1.4. oferta ma być napisana w języku polskim, czytelną i trwałą techniką,
1.5. oferta ma obejmować całość zamówienia.
2. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług audytu wewnętrznego w 2021 roku zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych.
Audyt wewnętrzny, jako działalność niezależna i obiektywna, której celem jest wspieranie Wójta Gminy Piątnica w realizacji celów i zadań Gminy przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze, powinien być prowadzony przez usługodawcę zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz przepisami wydanymi na jej podstawie.
2. Usługa swoim zakresem obejmuje:
1) przeprowadzenie identyfikacji obszarów ryzyka;
2) dokonanie analizy ryzyka w zakresie działania Gminy Piątnica;
3) badanie systemów zarządzania i kontroli;
4) przeprowadzenie 1 zadania audytowego zgodnie z przepisami ustawy i według standardów określonych przez Ministra Finansów;
5) zapewnienie prawidłowego i terminowego prowadzenia audytu wewnętrznego
w Gminie Piątnica;
6) sporządzenie sprawozdania z wykonania audytu za 2021 r. w terminie do 31.01.2022 r.;
7) sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonego audytu, wydanie obiektywnej oceny oraz czynności doradcze, w tym składanie wniosków mających na celu usprawnienie funkcjonowania Urzędu Gminy w Piątnicy, a także jednostek organizacyjnych Gminy
w zakresie przeprowadzonego zadania audytowego;
8) prowadzenie akt stałych i bieżących audytu w celu udokumentowania przebiegu i wyniku zadania audytowego;
9) opracowanie rocznego planu audytu wewnętrznego na 2022 rok;
10) sporządzanie sprawozdania częściowego z wykonania planu audytu za okres trwania umowy.
3. Wymagania Zamawiającego:
1) usługodawcą może być osoba fizyczna lub podmiot, o którym mowa w art. 279 ust. 1 ustawy o finansach publicznych;
2) wymagania dodatkowe dla osób fizycznych lub podmiotów składających ofertę:
a) co najmniej 2 - letnie doświadczenie w pracy w zawodzie audytora wewnętrznego,
b) znajomość zasad prowadzenia audytu w jednostkach sektora finansów publicznych,
c) znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych i ustawy Prawo zamówień publicznych,
d) znajomość rachunkowości budżetowej,
e) znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej,
3) wymienione wyżej warunki spełniać muszą osoby fizyczne ubiegające się bezpośrednio o zlecenie usługi, a w przypadku podmiotów warunki te spełniać musi co najmniej jedna z osób zatrudnionych w danym podmiocie na podstawie umowy o pracę.
4. Do udziału w postępowaniu zostaną dopuszczeni usługodawcy, którzy wykonali bezpośrednio w ostatnich 3 latach poprzedzających datę składania ofert co najmniej 3 zadania audytowe w jednostkach zobowiązanych do przeprowadzania audytu wewnętrznego na podstawie ustawy o finansach publicznych.
3. Wymagany termin realizacji zamówienia: do dnia 28.02.2022 roku
4. Termin płatności faktury/rachunku – w ciągu 14 dni od daty wpływu do siedziby Zamawiającego
5. Przy wyborze propozycji do realizacji zamawiający będzie się kierował kryterium:
Cena brutto – 100 %
Inne kryteria: -
6. Propozycja ma zawierać następujące dokumenty:
6.1. formularz oferty cenowej, według załączonego wzoru,
6.2 w przypadku podmiotów, o których mowa w art. 279 ust. 1 pkt 3 ustawy, wskazanie osoby/osób wyznaczonej/wyznaczonych do prowadzenia audytu w ramach oferty,
6.3 oświadczenia o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 286 ust. 1 pkt 1 - 3 ustawy
o finansach publicznych,
6.4 kopie poświadczonych „za zgodność z oryginałem” dokumentów potwierdzających posiadanie wyższego wykształcenia (art. 286 ust. 1 pkt 4 ustawy o finansach publicznych) oraz posiadanie kwalifikacji do przeprowadzenia audytu wewnętrznego (art. 286 ust.1 pkt. 5 ustawy o finansach publicznych),
6.5 potwierdzenie przeprowadzenia w ostatnich 3 latach poprzedzających datę składania ofert co najmniej 3 zadania audytowe w jednostkach zobowiązanych do przeprowadzania audytu wewnętrznego na podstawie ustawy o finansach publicznych (np. kserokopie umów, referencje, rekomendacje, poświadczenia, itd.).
7. Opis sposobu obliczenia ceny w składanej propozycji cenowej:
W cenę propozycji należy wliczyć:
1) wartość usługi/dostawy,
2) obowiązujący podatek od towarów i usług,
Z zastrzeżeniem, że:
Cena podana przez zleceniobiorcę za świadczoną usługę lub dostawę jest obowiązująca przez okres ważności umowy i nie będzie podlegała waloryzacji w okresie jej trwania.
Zamawiający wybierze propozycję odpowiadającą wszystkim postawionym przez niego wymogom i o najwyższej ocenie ustalonej według kryteriów określonych w punkcie 5.
8. Miejsce i termin złożenia propozycji cenowej:
Propozycję cenową należy złożyć w siedzibie zamawiającego: Piątnica Poduchowna, ul. Stawiskowskiej 53, w pokoju nr 8 w terminie do dnia 15 lutego 2021 do godz. 15.00 według zasad opisanych w punkcie 1.
9. Osobą uprawnioną do kontaktów w imieniu zamawiającego jest: Skarbnik Gminy - Katarzyna Chilińska, tel. 86 215 21 74
10. Informacje dotyczące zawierania umowy:
W terminie do 7 dni od daty powiadomienia na stronie https://bip.gminapiatnica.pl/ o wyborze najkorzystniejszej oferty cenowej wybrany wykonawca lub zleceniobiorca zobowiązany jest do podpisania umowy w siedzibie Zamawiającego.
W załączeniu:
1.Wzór formularza propozycji cenowej
2.Wzór umowy
3. Zaproszenie.